NULL

Schoolgids

Schooljaar 2024 - 2025

Vertrouwenspersoon

Een veilige, positieve sfeer op school is enorm belangrijk. Pestgedrag, grensoverschrijdend gedrag, discriminatie en geweld horen niet thuis op onze school. Heb je te maken met ongewenst gedrag van een leerling of medewerker? Maak dan een afspraak met de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is er voor de leerlingen, ouders/verzorgers en medewerkers. Daarnaast is er voor medewerkers ook een externe vertrouwenspersoon.

Wat doet een vertrouwenspersoon?

De vertrouwenspersoon staat voor jou klaar. Hij of zij helpt jou en geeft advies wanneer je te maken hebt met ongewenst gedrag. Misschien word je gepest op school, heb je te maken met seksuele intimidatie of heb je een klacht. Samen met de vertrouwenspersoon bekijk je mogelijke oplossingen en stappen die je kunt nemen, zoals het starten van een klachtenprocedure. Natuurlijk behandelt de vertrouwenspersoon alle meldingen en klachten vertrouwelijk.

Daarnaast heeft de vertrouwenspersoon een adviserende rol naar de directie. Als er onwenselijke situaties zijn op het gebied van sociale veiligheid, geven zij advies aan de directie over hoe dit verbeterd kan worden.

Afspraak maken

Partap Bansie en Sanne Schmitz zijn de vertrouwenspersonen op het Corlaer College. Je kunt een e-mail sturen om een afspraak te maken.

Partap Bansie: pbansie@corlaercollege.nl
Sanne Schmitz: sschmitz@corlaercollege.nl

Klachtenregeling

Op de website van Stichting Meerscholen vind je informatie over wat te doen in het geval van een klacht.

Meerscholen.nl
Terug naar overzicht